Buntu lah!

Posted: May 20, 2013 in personal, reminder
Tags: , , , , , , ,

Bismillahirrahmanirrahim.

Selamat sejahtera, selamat berbahagia, selamat semuanya.

Buntu kepala otak sekarang, tak tau nak buat apa. Tiba-tiba saja ia terjadi, entah apa yang ada dalam kepala otak ni aku pun tak faham. Hurm fikiran sendiri pun susah nak faham apatah lagi fikiran orang lain kan. Apa solusinya?

Perbanyakkan berzikir, in sha Allah hati akan tenang. Mengucapkan selawat ke atas nabi junjungan Nabi Muhammad s.a.w in sha Allah fikiran jadi lapang. Perbanyakkan membaca Al Quran in sha Allah jiwa akan jadi damai. Bukan bermakna hiburan yang ada atas dunia ni tak membantu merungkai kekusutan jiwa tapi sebenar-benar sumber ketenangan, kelapangan dan kedamaian jiwa seorang muslim adalah apabila mereka kembali kepada Al Quran dan sunnah.

Berbuat baik dalam segala perkara dan perbuatan, bersangka baik dalam semua perkara, sentiasa bersikap terbuka, memaafkan jika ada insan yang melakukan kesilapan dan memohon maaf apabila diri sendiri melakukan kesilapan. Melakukan kesilapan terhadap Yang Maha Esa, tadahlah tangan tundukkan pandangan memohon doa agar kesilapan itu mendapat keampunan dari-Nya. Melakukan kesilapan terhadap sesama manusia, mohonlah kemaafan kerana jika tidak dikhuatiri hanya kerana kesilapan kecil yang dilakukan kepada manusia lain menyebabkan kita tidak dapat menikmati keindahan syurga di akhirat kelak.

p/s : papa operate pagi esok (may 21) semoga semuanya berjalan lancar dan selamat semuanya..

Advertisements
Comments
  1. puterikasih says:

    mendekatkan diri kepadaNYA, berbuat baik dan bersangka baik penting untuk memastikan hati berasa lebih tenang 🙂

    p/s syukurlah operation pa telah berjalan dengan lancar. Moga pa cepat sembuh 🙂

  2. Puteri Kasih says:

    upin ipin 😛 hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s