Bagi aku, arghhh!

Posted: May 27, 2013 in personal
Tags: , , , , , ,

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Cuti sekolah sudah bermula kan, hurm berapa hari cuti? lupa pula nak tengok kelendar tadi. Seronok la budak-budak sekolah dapat bercuti panjang kan? hip hip hoorey! macam tu ke sorak gembira? heh. Kalau zaman aku dulu, hari terakhir sebelum cuti fikiran masing-masing dah takde di sekolah, kepala semua tengah fikir apa projek nak buat masa cuti nanti.

Cuti sekolah dan kenduri memang tak dapat dipisahkan, kan? asal cuti sekolah je kenduri, asal kenduri je mesti cuti sekolah. Sebut pasal kenduri, aku nak tanya satu soalan lah, boleh kan? Kenduri dan kugiran atau sebarang bentuk hiburan memang tak dapat dipisahkan ke? Aku tengok boleh dikatakan 90% kenduri yang ada dalam kawasan kejiranan aku ni, mesti ada kugiran atau karaoke. Satu kemestian?

Aku bukan tak suka dengan hiburan tu semua cuma aku rasa kurang selesa sebab selalunya kugiran atau apa sajalah yang tuan rumah nak buat bermula dari malam sebelum kenduri kan. Bila mula malam bunyi dia tu boleh dengar satu kampung. Mula-mula okay lah, lepas tu malam semakin larut mata pula semakin layu, telinga juga mengharapkan ketenangan sebelum minda mula melayang di ulit mimpi. Tapi bunyi suara-suara pensumbang lagu masih kedengaran di corong telinga. Arghhhh!!! annoying!

Hurm, aku tak suka tapi orang lain suka. Apa-apa saja lah!

p/s : hiburan tak salah cuma jangan sampai melalaikan dan mengganggu ketenteraman orang lain.

Comments
  1. Puteri Kasih says:

    bila dah ada open karaoke tu, ada suara penyumbang yang bukan menyayanyi tapi menjerit dan melalak dah. Nyanyian syok sendiri. Sepatutnya kalau nak adakan hiburan pun kena prihatin dengan jiran sekeliling kan

Leave a Reply

