Selamat makan limau.

Posted: January 29, 2014 in personal
Tags: , , , ,

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

image

Tidak lama lagi, tahun baru cina bakal di rai. Dan setiap kali tahun baru cina muncul, masyarakat akan dilambakkan dengan buah limau mandarin. Aku tak tahu maksud pengagihan buah limau mandarin bagi kaum cina. Mungkin sebagai gambaran tanda syukur akan nikmat dan rezeki yang diperolehi sepanjang tahun. Hurm, kena lah tanya kawan-kawan yang berbangsa cina untuk mengetahui maksudnya yang sebenar, kan? 😉

Apa pun terima kasih la kepada kawan-kawan berbangsa cina yang telah memberi aku berkotak-kotak buah limau mandarin. Ada yang manis, ada yang masam, yang tawar pun ada. Tapi takpe sebab semua tu rezeki yang Allah bagi, disampaikan melalui tangan kawan-kawan yang berbangsa cina. Terima kasih diucapkan. Xie xie ni, Gong Xi Fa Cai. 😉

ps : makan limau banyak, lawas perut dibuatnya. 😛

Advertisements
Comments
  1. puteri kasih says:

    limau ni melambangkan kekayaan sebab dikaitan dengan warna keemasan ^_^

    sekarang ni ibarat pesta limau, pagi petang siang malam duk makan limau je…hehehe 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s