Archive for May 8, 2014

Hari ni.

Posted: May 8, 2014 in personal
Tags: , ,

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum & selamat sejahtera.

image

Bangun pagi, mandi, bersiap untuk pergi buat kerja. Sampai kedai, baru nak mulakan kerja datang seorang hamba Allah. Nak pinjam motor katanya, entah mana dia nak pergi aku tak tahu. Lepas tu datang pula lagi seorang hamba Allah. Salam takde apa takde terus serbu masuk, “war, rokok sebatang.” rokok di hulur. “War, pinjam 20. Nanti selasa depan aku bayar habis. Semua 190 kan?” Eh! Rokok aku kau sapu, poket aku pun kau nak seluk? Berapi je telinga aku dengar tapi 20 tetap dia dapat.

Baru nak mula buat kerja, dah datang hamba Allah nak meminjam. Seposen pun belum masyuk lagi, dia dah nak meminjam? Panas!. Aku pernah dengar sorang uncle cina cakap, “lu mau hutang wa boleh kasi tapi kasi wa masyuk dulu la. Ini wa baru mau mula lu sudah mari mau hutang. Manyak suwei wo!” Lebih kurang macam tu la ayatnya. Heh
Pagi-pagi dah hangin satu badan dek drama hamba Allah tu. Dah la nak membayarnya liat! Memang tak ikhlas langsung masa menghulur 20 tu tadi.

Itu cerita pagi tadi. Menyampah? Ada aku kisah? o_O

*merungut tak sudah. Astaghfirullah.