Posts Tagged ‘kurang selesa’

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam 1 dunia (jari telunjuk).

image

Lama-lama sekali baru aku menaip. Selamat hari raya pada semua yang sudi menjengah ke sini. Ampun maaf di pinta manalah tau ada apa-apa yang aku silap, terguris hati dan perasaan kamu yang macam kulit bawang tu (betul ke?) hehe. Pandai cakap ke orang kan? Heh.

Rasa lemas bila tarik nafas, kenapa? Sebabnya ada air dalam hidung. Tarik nafas air tu pun ikut naik ke pangkal hidung. Air apa? Air “cendol” yang aku buat sejak dua hari lepas. Eee geli geleman tekak bila dibayangkan ye! Haha rasakan biar muntah hijau orang yang membaca entri ni..heh

Erm lama dah air “cendol” ni tak buat reunion dalam lubang hidung aku ni. Kali ni tak tau berapa hari la diorang tu berkumpul. Harap-harap tak lama sangat, kurang selesa aku dibuatnya nanti. Biasanya kalau air “cendol” ni buat reunion, tangkap urat dibuatnya. Mulalah rasa sengal-sengal badan. Dengan bersin yang tak sudah-sudah lagi. Aaachimmm!

Nak ke klinik malas, telan air panadol soluble je lah. Harap berkesan dan diorang punya reunion tu bersurai awal. Pergi buat reunion dalam lubang hidung orang lain pula, hehe.

p/s : apa-apa saja lah.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Cuti sekolah sudah bermula kan, hurm berapa hari cuti? lupa pula nak tengok kelendar tadi. Seronok la budak-budak sekolah dapat bercuti panjang kan? hip hip hoorey! macam tu ke sorak gembira? heh. Kalau zaman aku dulu, hari terakhir sebelum cuti fikiran masing-masing dah takde di sekolah, kepala semua tengah fikir apa projek nak buat masa cuti nanti.

Cuti sekolah dan kenduri memang tak dapat dipisahkan, kan? asal cuti sekolah je kenduri, asal kenduri je mesti cuti sekolah. Sebut pasal kenduri, aku nak tanya satu soalan lah, boleh kan? Kenduri dan kugiran atau sebarang bentuk hiburan memang tak dapat dipisahkan ke? Aku tengok boleh dikatakan 90% kenduri yang ada dalam kawasan kejiranan aku ni, mesti ada kugiran atau karaoke. Satu kemestian?

Aku bukan tak suka dengan hiburan tu semua cuma aku rasa kurang selesa sebab selalunya kugiran atau apa sajalah yang tuan rumah nak buat bermula dari malam sebelum kenduri kan. Bila mula malam bunyi dia tu boleh dengar satu kampung. Mula-mula okay lah, lepas tu malam semakin larut mata pula semakin layu, telinga juga mengharapkan ketenangan sebelum minda mula melayang di ulit mimpi. Tapi bunyi suara-suara pensumbang lagu masih kedengaran di corong telinga. Arghhhh!!! annoying!

Hurm, aku tak suka tapi orang lain suka. Apa-apa saja lah!

p/s : hiburan tak salah cuma jangan sampai melalaikan dan mengganggu ketenteraman orang lain.

Bismillahirrahmanirrahim. Selamat sejahtera.

Sudah hampir satu minggu badan aku ni kurang sihat. Mula-mula kepala berdenyut, aku telan dua biji panadol kerana selalunya denyutan di kepala akan beransur hilang selepas itu tapi sangkaan aku silap, kepala aku tetap berdenyut.

Dua hari aku menahan denyutan di kepala dan aku sedar itu menandakan badan aku akan diserang demam. Jangkaan aku betul kerana malam itu badan aku mula membahang, tidur malam walaupun sudah pakai dua lapis baju tetap sejuk aku rasa. Dan malam itu lagi dua biji panadol aku telan dengan harapan bila bangun pagi esoknya badan aku akan kembali seperti biasa.

Bangun pagi esoknya,
(more…)